Досвід роботи


Принцип моєї роботи: «Не стояти на місці. Рух-це життя».
  З досвіду роботи
 Шкільний учитель... Саме на нього покладається відповідальність за долю
підростаючого покоління. Перечитавши книжки В.Сухомлинського  я
звернула увагу на дуже цікавий вислів, який взяла за своє педагогічне кредо:
«Учитель живе до того часу допоки він вчиться, як тільки він перестає
вчитися в ньому вмирає слово вчитель».
Учитель образотворчого мистецтва і сьогодні залишається художником, який забарвлює світ дитини усіма барвами навколишнього світу. І лише від нього залежить, які кольори побачать діти.
Я щаслива, що викладаю предмет образотворчого мистецтва за допомогою якого діти розвивають творчі здібності, мислення, уяву, пізнають красу навколишнього світу, виховують любов до прекрасного.
Моє життєве кредо: «Усі види мистецтв служать найбільшому мистецтву-мистецтву жити на землі».
Завдання сучасної школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність та особистість. З огляду на це, велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до самоосвітньої пізнавальної діяльності, вміння ставити і вирішувати нові проблеми.
   Творчість – діяльність людини, спрямована на створення якісно- нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей. Необхідними компонентами творчості є фантазія, уява. За допомогою фантазії і уяви можна створити неповторні шедеври мистецтва.
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є  виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.
У творчій діяльності розвиваються природні здібності дитини. Вважаю, що моє завдання, як вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті; пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, тому що воно закладене там природою.
Моє проблемне питання: « Розвиток творчих здібностей, мислення та уяви учнів в аспекті формування мистецьких компетентностей за рахунок упровадження інформаційних технологій в навчальний процес.
Розвивати творчі здібності можна по різному. Але важливим є роль вчителя. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі використовую методи активного навчання(пошукова робота, обговорення проблеми у групах, консультування). Тому на уроках образотворчого мистецтва використовую такі інтерактивні технології( «Мозковий штурм», «Мозаїка», «Коло ідей», робота в групах, парах.).
На етапі актуалізації опорних знань використовую роботу з картками, метод «Ланцюжок», технологію «Лото». У кінці уроку практикую метод «Вишиванка», «Мікрофон». Використовую такі інтерактивні форми роботи: «Незакінчене речення», «Кошик знань», «Неправильний малюнок» та ін… Намагаюся створити теплу невимушену атмосферу, сприяю доброзичливому довірливому спілкуванню. Адже, позитивний емоційний стан дітей-обов’язкова умова для їх творчості. І як результат вони вільно почуваються у роботі, не бояться розкрити те, що народилося у глибині їх маленької душі. Все це допомагає використовувати свій досвід, експериментувати, знаходити нове в темах, задумах, спробах виконання. Діти з задоволенням грають у дидактичні ігри відповідного змісту, зокрема «Знайди колір», «Веселка», «Шукай свій дім», «З чого складається пейзаж», «Склади натюрморт» та ін..
На уроках використовую матеріали з життя і творчості відомих художників. Особливу увагу приділяю диференційованому навчанню та індивідуальній роботі з учнями.
Для кожної теми я добираю літературний, музичний ряд, репродукції картин, слайди творів мистецтва, свої творчі роботи, найкращі роботи учнів попередніх уроків. Упевнена: якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно, прийти на допомогу іншому. Використання мультимедійних презентацій є доцільним на будь-якому етапі уроку.
Творча праця моїх учнів неодноразово була оцінена на різноманітних конкурсах: районних, обласних, Міжнародних та Всеукраїнських. Традиційними стали персональні виставки мої та моїх юних художників.
Вчитель не може бути цікавим для дітей якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюсь працювати над підвищенням свого загального професійного рівня.
Виходячи з власного досвіду, я вважаю, що для розвитку творчих здібностей необхідно дотримуватись таких умов:
·     врахування індивідуальних особливостей дітей;
·     використання різних форм, методів організації навчальної діяльності;
·     створення педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учню виявити ініціативу, творчість, самостійність у роботі;
·     створення атмосфери творчої праці;
·     створення умов для втілення творчої ідеї, дати зрозуміти важливість того, що вона робить;
·     схвалення результатів діяльності.
Образотворче мистецтво – один з предметів , що бере участь у процесі виховання та творчого розвитку особистості, є частиною гармонійного розвитку дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар