Принцип
моєї роботи: «Не стояти на місці. Рух-це життя».
З досвіду роботи
Шкільний учитель... Саме на нього покладається
відповідальність за долю
підростаючого покоління. Перечитавши книжки
В.Сухомлинського я
звернула увагу на дуже цікавий вислів, який взяла
за своє педагогічне кредо:
«Учитель живе до того часу допоки він вчиться, як тільки він перестає
вчитися в ньому вмирає слово вчитель».
Учитель образотворчого мистецтва і сьогодні
залишається художником, який забарвлює світ дитини усіма барвами навколишнього
світу. І лише від нього залежить, які кольори побачать діти.
Я щаслива, що викладаю предмет образотворчого
мистецтва за допомогою якого діти розвивають творчі здібності, мислення, уяву,
пізнають красу навколишнього світу, виховують любов до прекрасного.
Моє життєве кредо: «Усі види мистецтв служать
найбільшому мистецтву-мистецтву жити на землі».
Завдання сучасної школи –
розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність та особистість. З огляду
на це, велике значення має формування в учнів творчого потенціалу, прагнення до
самоосвітньої пізнавальної діяльності, вміння ставити і вирішувати нові
проблеми.
Творчість – діяльність людини, спрямована на створення якісно- нових,
невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей. Необхідними компонентами
творчості є фантазія, уява. За допомогою фантазії і уяви можна створити
неповторні шедеври мистецтва.
Одним з головних завдань моєї
педагогічної роботи є виявлення і максимальний розвиток творчого і
духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й
стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.
У творчій діяльності розвиваються природні здібності
дитини. Вважаю, що моє завдання, як вчителя – допомогти учневі знайти
себе в житті; пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в
кожному, тому що воно закладене там природою.
Моє
проблемне питання: « Розвиток творчих здібностей, мислення та уяви
учнів в аспекті формування мистецьких компетентностей за рахунок упровадження інформаційних
технологій в навчальний процес.
Розвивати творчі здібності можна по різному. Але
важливим є роль вчителя. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у
своїй роботі використовую методи активного навчання(пошукова робота,
обговорення проблеми у групах, консультування). Тому на уроках образотворчого
мистецтва використовую такі інтерактивні технології( «Мозковий штурм»,
«Мозаїка», «Коло ідей», робота в групах, парах.).
На етапі актуалізації опорних знань використовую
роботу з картками, метод «Ланцюжок», технологію «Лото». У кінці уроку практикую
метод «Вишиванка», «Мікрофон». Використовую такі інтерактивні форми роботи: «Незакінчене
речення», «Кошик знань», «Неправильний малюнок» та ін… Намагаюся створити теплу невимушену атмосферу, сприяю доброзичливому довірливому
спілкуванню. Адже, позитивний емоційний стан дітей-обов’язкова умова для їх
творчості. І як результат вони вільно почуваються у роботі, не бояться розкрити
те, що народилося у глибині їх маленької душі. Все це допомагає використовувати
свій досвід, експериментувати, знаходити нове в темах, задумах, спробах
виконання. Діти з задоволенням грають у дидактичні ігри відповідного змісту,
зокрема «Знайди колір», «Веселка», «Шукай свій дім», «З чого складається
пейзаж», «Склади натюрморт» та ін..
На уроках використовую матеріали з життя і творчості
відомих художників. Особливу увагу приділяю диференційованому навчанню та
індивідуальній роботі з учнями.
Для кожної теми я добираю літературний, музичний ряд,
репродукції картин, слайди творів мистецтва, свої творчі роботи, найкращі
роботи учнів попередніх уроків. Упевнена:
якщо на уроці немає естетичної насолоди,
то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну
розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі
здібності, уміння виконувати роботу самостійно, прийти на допомогу іншому.
Використання мультимедійних презентацій є доцільним на будь-якому етапі уроку.
Творча праця моїх учнів неодноразово була оцінена на
різноманітних конкурсах: районних, обласних, Міжнародних та Всеукраїнських.
Традиційними стали персональні виставки мої та моїх юних художників.
Вчитель не може бути цікавим для дітей якщо сам не
буде вдосконалюватись. Тому я намагаюсь працювати над підвищенням свого
загального професійного рівня.
Виходячи з власного досвіду, я вважаю, що для розвитку
творчих здібностей необхідно дотримуватись таких умов:
·
врахування
індивідуальних особливостей дітей;
·
використання
різних форм, методів організації навчальної діяльності;
·
створення
педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учню виявити ініціативу, творчість,
самостійність у роботі;
·
створення
атмосфери творчої праці;
·
створення умов
для втілення творчої ідеї, дати зрозуміти важливість того, що вона робить;
·
схвалення
результатів діяльності.
Образотворче мистецтво – один з предметів , що бере
участь у процесі виховання та творчого розвитку особистості, є частиною
гармонійного розвитку дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар